Минуло чверть століття від масштабної аварії тролейбуса у Львові

25 років тому, 18 грудня 1997 р. на розі вул. Крушельницької та Словацького сталася одна із найбільш масштабних аварій в історії Львівського тролейбуса: увечері тролейбус моделі "Skoda 14Tr11/6" із інвентарним номером № 585 (1990 р. випуску), який працював на маршруті № 10 вул. Ряшівська - Університет, під час спуску по вул. Устіяновича - Крушельницької втратив керування і врізався у браму будинку на вул. Словацького.

В результаті аварії загинула одна людина (львів'янка Біловус Марія Денисівна), іще 23 особи було травмовано. Хоча під час аварії було сильно пошкоджено кабіну тролейбуса, водій Іван Древко вижив.
На наступний день після аварії, 19 грудня 1997 р. міський голова Львова Василь Куйбіда підписав розпорядження № 787 про надання матеріальної допомоги постраждалим в результаті аварії тролейбуса. Родина загиблої львів'янки отримала матеріальну допомогу 2000 грн. (на той час - біля 1000 доларів США), постраждалі отримали від 50 до 800 грн.
Результати розслідування аварії тролейбуса "Skoda 14Tr" № 585 не публікувалися у пресі.
В процесі розслідування, проведеного ЛКП "Львівелектротранс", було виявлено наступне: 18 грудня 1997 р. тролейбус працював на маршруті № 10.
У першій половині дня водій тролейбуса № 585 звертався до ремпункту на вул. Ряшівській щодо несправності пневматичної гальмівної системи.
Перед аварією, під час спуску до кінцевої "Університет" сталося сходження одної із штанг із тролеї. Водій задіяв електродинамічне гальмування, проте воно виявилося неефективним через те, що тролейбус, рухаючись із ухилу, їхав із малою швидкістю. Пневматичне гальмо тролейбуса теж не спрацювало. Отож, водій вирішив сконцентруватися на управлінні тролейбусом під час руху із ухилу.
Під час руху по вул. Крушельницької тролейбус пошкодив кілька припаркованих авто. Тролейбус зупинився, врізавшись у будинок по вул. Словацького.
Після аварії тролейбус № 585 був визнаний таким, що не полягає відновленню, і у 1998 р. був списаний та зданий на металобрухт.
Додам іще таку деталь: за день до тролейбусної аварії - 17 грудня 1997 р. сталася масштабна авіакатастрофа літака ЯК-42, який належав авіакомпанії "Львівські авіалінії" біля м. Салоніки (Греція). Борт № 42334 із нальотом біля 12 тис. год. і майже 7000 посадок, був виготовлений у 1986 р. Саратівським авіазаводом. На початку рейс Київ - Салоніки виконував авіалайнер "Boeing 737", який долетів до Одеси і там було виявлено несправність одного із двигунів. Відповідно, для продовження авіарейсу до Салонік було подано літак ЯК-42 авіакомпанії "Львівські авіалінії", із якими мав угоду "Аеросвіт". О 19:13 17 грудня 1997 р. літак ЯК-42 врізався в схил гори Пента-Пігадія, загинуло 70 осіб, які перебували на облавку літака, в т.ч. і 8 членів екіпажу. Під час пошукових робіт також розбився грецький військовий літак С-130, загинуло 5 членів екіпажу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кривчиці, Яловець, Професорська колонія, На Горах, Підгори – околиці міста Львова

60-річна історія Львівської середньої школи (ліцею) № 70

Давня Глинянська дорога і цісарський гостинець до Золочева або відомі і невідомі деталі із історії вулиць Личаківська та Тракт Глинянський