Публікації

Початки міської автобусної комунікації Львова (1914 – 1939 рр.)

Зображення
Історія міського електротранспорту Львова достатньо добре вивчена. Іще 30 років тому, в 1994 р. вийшла книжка С.А. Тархова «Історія Львівського трамвая» та брошура «Їде трамвай, їде..» Л. Марчук та В. Шипової. В той же час серйозного дослідження історії автобусних перевезень у Львові досі немає. Разом із колегами у 2020 – 2022 р. я опублікував низку матеріалів, присвячених історії автобусних перевезень у Львова на сайті «Фотографії Старого Львова» . Проте завдяки дослідженням путівників і преси 1920 – 1930-х рр. було встановлено нову інформацію. Наступного, 2024 р. Львів святкуватиме не тільки 130-річний ювілей електричного трамвая, свій 110-річний ювілей святкуватиме і Львівський автобус. 7 червня 1914 р. підприємець Домічек запустив курсування приміського автобусного маршруту Львів – Брюховичі. Цю подію 6 червня 1914 р. у вечірньому числі анонсував «Kurjer Lwowski»: «Автомобільні омнібуси запроваджує від завтра п. Домічек. Вони курсуватимуть від Львова до Брюхович щодня від 6 год.

Сторінки історії житлового мікрорайону «Лисиничі» при вул. Тракт Глинянський у Львові

Зображення
  Житлові будинки в мікрорайоні "Лисиничі" на околиці Львова при вул. Тракт Глиянський Перші двоповерхові багатоквартирні будинки барачного типу з’явилися в кінці сучасної вул. Тракт Глинянський у кінці 1950-х – на початку 1960-х рр., коли ця територія іще не входила до складу м. Львова. Багатоповерхівки на околиці м. Львова виросли у 1970-1980-ті рр., після створення у 1966 р. радгоспу «Львівська овочева фабрика». У 1962 р. до складу міста Львова було включено села Великі та Малі Кривчиці Новояричівського (до 1959 р. – Винниківського) району Львівської області. У 1966 р. обіч вул. Тракт Глинянський на околиці міста Львова було створено радгосп «Львівська овочева фабрика» . Це агропідприємство займалося вирощуванням ранніх овочів у теплицях та їх переробкою. У 1970-х рр. виробничі потужності радгоспу значно зросли, відповідно поряд із овочевою фабрикою почалося будівництво багатоквартирних житлових будинків для працівників підприємства. Зокрема, у 1973 р. було здано в експл

Із історії агрофірми «Провесінь»

Зображення
Прохідна та адмінбудівля ВАТ "Агрофірма "Провесінь". 2007 р. Автор світлини Петро Задорожній (УНІАН). У кінці 1980-х рр. на вулицях Львова нерідко можна було зустріти вантажні ізотермічні автобуси ПАЗ 3742 «Пінгвін» із логотипом із ластівкою. Ці автобуси розвозили по магазинам свіжі овочі, які вирощувалися на околиці Львова (в кінці вул. Тракт Глинянський) на агрофірмі «Провесінь», історія якої розпочинається в далекому 1966 році. Історія агрофірми «Провесінь» починається 22 липня 1966 р., коли Міністерство харчової промисловості Української РСР видало наказ № 456, відповідно до якого, на околиці міста Львова, обіч вул. Тракт Глинянський, було створено радгосп «Львівська овочева фабрика». Задачею підприємства було вирощування овочів на відкритому та закритому (в теплицях) грунті та їх переробка. Підприємству «Львівська овочева фабрика» було виділено біля 300 гектарів земель сільськогосподарського призначення. На початках це було невелике аграрне  підприємство. Перший е